Saturday, May 18, 2019

قابلیت های سایت ساز drag & drop



در این مقاله قصد داریم در رابطه با سرویس سایت ساز drag & drop و قابلیت های آن بحث نماییم   
بسیاری از کاربران در دنیای امروز نیاز به یک وب سایت دارند که مطالب خود را در آن بارگذاری کن
برای شروع می توانند ابتدا با خرید دامنه و هاست این کار را انجام دهند در این مرحله سایت ساز و سادگی کار با آن پا به میان گذاشته از جمله قابلیت مهم برای کاربران drag & drop بودن می باشد به گونه ای که کاربر در صورت تمایل بتواند برای جا بجایی ویجت خود آنرا در سایت ساز drag  و با  

Sitebuilderdrop کردن آن ویجت به سادگی جابجا گردد.
بسیاری از کاربران برای وب سایت خود به یک طراح وب سایت مراجعه می کنند که با دریافت هزینه ای وب سایت مورد نظر کاربر به طور کامل طراحی می شود .
سرویس سایت ساز نرم افزاری می باشد که از پیش طراحی شده است و این امکان را به کاربران می دهد که با توجه به صفحات و ماژول ها و طراحی منحصر به فرد انجام شده مطالب خود را قرار داده و وب سایت را به اصطلاح انتشار نمایند.
بستگی به نوع برنامه نویسی سایت ساز میتواند با زبان های مختلف طراحی و توسعه گردد.
یکی از ویژگی های این نرم افزار سادگی آن می باشد که کاربران می توانند تنهای با چند کلیک صفحات خود را با چیدمان زیبا طراحی کنند و یا حتی از قابلیت جابجایی با یک کلیک استفاده کنند.خیلی از کاربران دانش لازم برای کار با وب سایت را ندارند و سایت ساز میتواند در این مورد نظر بسیاری از کاربران را جلب کند. فرض کنید در یک قالب سایت ساز چنین قابلیت هایی نظیر  تغییر دامنه و ایجاد دامنه ، آپلود عکس ، جابجایی راحت بین صفحات و انتشار مطالب انجام می شود

 قالب سایت ساز drop & drag چیست؟


سایت ساز، یک ابزار است که جایگزین دانش طراحی و برنامه نویسی می شود. به جای نیاز به دانستن اصول طراحی و دانش فتوشاپ، می توانید از یک طرح قالب سایت ساز پیش ساخته انتخاب کنید. 
.

sitebuilder_templates

بنابراین برای کاربر معمولی که می خواهد یک وب سایت راه اندازی کند نیازی نیست یک طراح وب 
سایت داشته باشد و می تواند با خرید یک سایت ساز مشکل خود را برطرف نماید. 
بسیاری از طراحان وب سایت در شروع فرایند و تحویل سرویس به مشتری پشتیبانی از سایت را انجام میدهند منتهی پس از مدتی در صورتی که وب سایت به مشکل بر بخورد و نیاز به طراح سایت باشد این پشتیبانی ممکن است سخت باشد.
با تمامی این تجربه های و بررسی دقیق نیاز کاربر بسیاری از طراحان وب سایت به فکر سرویسی به نام سایت ساز که قابلیت ایجاد وب سایت برای هر کاربری که این سرویس را خریداری کرده است را 

در رابطه با انعطاف پذیری سرویس سایت ساز باید توجه کرد که قالبا سرویس سایت ساز از چندین قالب از پیش آماده تهیه شده است و انعطاف پذیری بالایی ندارد، البته این سرویس برای شرکت ها یا ارگان های بسیار بزرگ پیش نهاد نمیشود و باید وب سایتی داشته باشند با بانک اطلاعات بسیار بزرگ برای پردازش داده های سازمانی.
از دیگر ویژگی های سرویس سایت ساز می توان به مدیریت یک جای آن اشاره کرد، در این سرویس تمامی قابلیت از جمله تغییر نیم سرور های دامنه و اضافه کردن رکورد و یا حتی نصب سرویس امنیتی وب سایت، را دارا می باشد. 
با توجه به اینکه این سرویس به صورتی طراحی شده است که به نوعی هم کنترل پنل می باشد و دارد.

سرویس سایت ساز در صورتی که سایت به مشکل برخورد کند آیا قابلیت پشتیبانی دارد؟ 

این مورد را باید کاربران دقت کنند که سرویس سایت ساز را  از شرکتی خریداری کنند که تیم برنامه نویس سایت ساز کاملی داشته باشد تا در صورتی که کاربر درخواست داسته باشد که طراحی ایجاد شود که در قالب ها موجود نباشد این کار توسط برنامه نویسان انجام گیرد.
 پشتیبان گیری از سرویس های از جمله مواری مهمی می باشد که کاربران در هنگام خرید میزبانی و سایت ساز باید توجه بیشتری کنند.
در صورتی که به هر دلیلی وب سایت خطا داشته باشد و قابلیت رفع آن نیز نباشد، در صورت که شرکت هاست اقدام به تهیه بک آپ نماید میتوان درخواست بک آپ چند روز قابل را داد تا مشکل وب 
سایت به راحتی برطرف شود.
sitebuilder_darg_&_drop

در سرویس سایت ساز نیز همین مورد می باشد در صورتی که مطالبی و یا داده هایی به صورتی از 
وب سایت پاک شود باید اقدام به بازگردانی بک آپ وب سایت انجام شود.

نحوه کار با سرویس سایت ساز بسیار راحت می باشد، به صورت مختصر به این صورت می باشد که با توجه به دسترسی هایی که دارید باید وارد سرویس سایت ساز شوید سپس در صفحه خود با دامنه ای که برای این وب سایت ایجاد شده است کلیک کرده سپس در قسمت ویرایش وب سایت با توجه به قالب های آماده و موجد قالبی را با توجه به سلیقه خود انتخاب نمایید.
 پس از انتخاب قالب و ویرایش آن و به طور کلی تغییراتی که مد نظر دارید را انجام بدید، پس از تغییرات و آماده بود برای انتشار باید بر روی گزینه انتشار کلیک کرده تا وب سایت شما در سطح اینترنت قابلیت نمایش داشته باشد. 
یکی دیگر از قابلیت ها ی سرویس سایت ساز چنین می باشد که میتوانید وب سایت خود را حذف کنید و دامنه دیگری جایگزین دامنه قبلی نمایید.

یکی دیگر از موارد بسیار مهم و توجه به آن بحث هزینه سرویس است ساز می باشد، بسیاری از کاربران عادی برای خرید میزبانی و دامنه هزینه زیادی را پرداخت می کنند، به علاوه این هزینه شما باید هزینه طراحی وب سایت را نیز به آن اضافه کنید.
 سرویس سایت ساز با توجه به قابلیت ها و امکاناتی که دارد هزینه معقولی دارد، توجه داشته باشید سرویس سایت ساز و کنترل پنل آن یکی می باشد و اجاره سرور اختصاصی شما هزینه هاست و سرویس سایت ساز را یکجا پرداخت میکنید که بعضا مقرون به صرفه می باشد.

خود طراحی وب سایت دارای دستمزد بالایی می باشد، شما اگر وب سایت خود را از شرکت هایی که طراحی وب سایت انجام میدهند درخواست کنید نسبتا هزینه بالایی پرداخت خواهید کرد، البته جدای از بحث پشتیبانی و اتفاقات رخ داده در آینده می باشد ، با داشتن سرویس سایت ساز 
بسیاری از این مشکلات برطرف می شود و شما پشتیبانی و طراحی سایت و میزبانی را یکجا دارید.

به جای نیاز به دانستن CSS، HTMLو انگولار دیگر زبان های برنامه نویسی تنها با بگیر و بکش کردن سایت خود را ایجاد نمایید، شما با استفاده از توابع و کد های پیش تعیین شده ی سازنده وب سایت متکی هستیدقالب های سایت ساز بایستی به گونه ای باشند که دارای تنوع باشند تا کاربر بتواند با انتخاب یکی  از قالب ها با قابلیت بگیر و بکش سایت خود را راه اندازی کند.به شما پیشنهاد میک نیم مقاله ی  
angular چیست 

را مطالعه نمایید

سایت ساز drag & drop شاپیفای چیست؟

اگر شما به دنبال راه اندازی یک سایت به صورت فروشگاه هستید و میخواهید با بگیر و بکش این کار را به سادگی انجام دهید می توان بهترین آنرا shopify معرفی کرد که به سادگی میتوانید سایت خود را راه اندازی نمایید.
از جمله سایت ساز های فروشگاهی بگیر و بکش را می توان
shopify



shopify
bigcommerce

نام برد.
قطعا در آینده سرویس های سایت ساز با قبلیت های بسیار بیشتر و البته پیشرفت ارایه خواهد شد تا انتخاب کاربران محدود به چند تا قالب نباشد، این اماکن در نسخه های جدید سایت ساز وجود دارد که طراحی وبسایت را خود کاربر انجام دهد و از قالب های پیش فرض استفاده نکند و تمامی موارد آماده خواهد بود با توجه به سلیقه طراحی انجام گیرد.
 این موارد نیز از جمله مزیت های سرویس سایت ساز می باشد.



No comments:

Post a Comment