Tuesday, April 16, 2019

نکات کلیدی در مورد قالب سایت ساز

قالب سایت ساز

اولین قدم برای جذب مشتری طراحی سایت است که به صورت سرویس قالب سایت ساز تحت سایت ساز یا  SiteBuilder ارائه می شود سرویسی ست که از طریق آن می توان بدون نیاز به طراح و طی کردن پروسه های پیچیده طراحی و کدنویسی، وبسایتی را کاملا متناسب با استانداردهای تعریف شده طراحی و به معرض نمایش قرار داد شرط اول جذب مشتری همان قالب سایت ساز است.
قالب سایت ساز


یک سایت ساز حرفه ای بایستی قالبهای ذیل را داشته باشد:



  1. قالب طراحی سایت شرکتی
  2. قالب طراحی سایت فروشگاهی
  3. قالب  طراحی سایت شخصی
  4. قالب سایت خبری
  5. قالب سایت شخصی




راه اندازی وب سایت

استفاده از سرویس های سایت ساز مجانی بعضا بسیار مقرون به صرفه بوده و پروسه طراحی و راه اندازی وب سایت در آن بسیار کم می باشد.
برای راه اندازی وب سایت به یک سری زیر ساخت نیازمند هستیم در ابتدا ثبت دامنه و بعد از هاست متناسب با پروژه را انتخاب کنیم انتخاب CMS مناسب و انجام طراحی سایت.
را اندازی وب سایت با سایت ساز ها بسیار ساده می باشد زیرا کاربر به راحتی با انتخاب یک قالب همه چیز به صورت پیش فرض در دسترسش وجود دارد.
راه اندازی وب سایت شخصی امروزه دارای تقاضای زیادی می باشد ما در طی این مقاله این موضوع را بررسی خواهیم کرد.
سرویس قالب سایت ساز توسط بسیاری از شرکتهای خارجی به صورت کاملا رایگان و با کیفیتی بسیار مطلوب در اختیار عموم قرار گرفته است.

ارائه سرویس سایت ساز رایگان آیا ممکن است؟


سرویس های فروشگاه و سایت ساز رایگان قالب هایی آماده و از قبل طراحی شده را در اختیار کاربر قرار می دهد. با اینکه این سایت ساز رایگان می باشند اما قالب ها بسیار زیاد و متنوع بوده و می تواند متناسب با نوع و کاربری وبسایت انتخاب گردد. این مورد پیچیدگی های طراحی و راه اندازی و مدیریت وبسایت را به حداقل می رساند.
سایت ساز رایگان

یکی از نکات بسیار در این مورد انتخاب سایت ساز رایگان مناسب است. در واقع در این انتخاب مواردی مانند تنوع بالا در قالب ها، امکان ویرایش آنها، دارا بودن افزونه های مناسب و کافی، محیط مدیریتی قدرتمند و حرفه ای، رعایت شدن اصول بهینه سازی و SEO و مواردی از این قبیل را باید مد نظر قرار داد. همچنین دقت فرمایید که وبسایت طراحی شده با این سرویس سازگاری باید با تمامی مرورگرها سازگار بوده و از سرعت مناسبی در بارگذاری نیز بهره مند باشد.
البته توجه به نکات زیر قبل از استفاده از سرویس های سایت ساز آنلاین خارجی حائز اهمیت می باشد.
·         در این سرویس ها سرور در خارج از کشور وجود دارد
·         ممکن است زبان فارسی به صورت مناسبی پشتیبانی نگردد
·         ممکن است قالب ها متناسب با یک وبسایت فارسی نباشند
·         مواردی مانند تحریم و احتمال ایجاد اختلال در برقراری ارتباط از ایران به سرور و برعکس
·         پیچیده بودن مواردی مانند پرداخت هزینه از طریق حسابهای خارجی و...

سایت ساز های رایگان بسیار زیادی وجود دارند که در ادامه معروفترین و محبوبترین آنها را معرفی خواهیم کرد.


راه اندازی وب سایت با وردپرس  WordPress (وردپرس)

 وردپرس wordpress به صورت یک سیستم رایگان وبلاگ نویسی با امکانات بسیار مناسب برای وبلاگ نویسان شروع به کار کرده و در ادامه به عنوان یک سیستم مدیریت محتوای open source و رایگان در اختیار عموم قرار گرفته و راه اندازی وب سایت با وردپرس از محبوبیت بسیار بالایی نیز برخوردار گردید قالبهای آن کتنوع از قالب joomla می باشد. یکی از دلایل این محبوبیت تنوع بسیار بالای قالب ها و افزونه های وردپرس است که آن را به پرکاربرد ترین CMS قابل نصب بر روی میزبانی ها تبدیل کرده است.


 راه اندازی وب سایت فروش با Webs

وبز یک ابزار و سرویس سایت ساز رایگان آنلاین و بسایت حرفه ای ست که امکانات بسیار زیادی را جهت طراحی در اختیار کاربر قرار می دهد.راه اندازی وب سایت فروش با سرویس قالب های متنوعی که دارد. کاربر می تواند متناسب با نوع وبسایت، کاربری و یا شغل خود بهترین آنها را انتخاب و طراحی خود را شروع کند. پلان پایه در این سرویس رایگان بوده و 40 گیگ پهنای باند و 500 مگابایت نیز فضای دیسک در اختیاز کاربر قرار می دهد. برای استفاده از منابع بیشتر باید مبلغی پرداخت گردد.

Wix

ویکس wix یکی از ساده ترین ابزار های طراحی وبسایت به صورت آنلاین و رایگان بوده و که به شما این امکان را می دهد تنها با چند دقیقه وبسایت خود را طراحی کنید. در ویکس می توانید بسیار ساده وبسایت را متناسب با نیازهای خود ایجاد و به معرض نمایش قرار دهید. در این پروسه هیچگونه نیازی به دانش کدنویسی وجود نداشته و کاملا رایگان می باشد. البته در صورت تمایل می توان برای استفاده از ابزار حرفه ای تر مبالغی را نیز پرداخت نمود.


wix

Jigsy

این سرویس سایت ساز آنلاین بر اساس drag and drop کار می کند . طراحی وبسایت در آن بسیار ساده است. در این سرویس قالبهای متناسب با موبایل نیز جهت طراحی وجود دارد. از بخشی با نام بانک تصاویر نیز می توانید تصاویر دلخواه خود را ره وبسایت اضافه نمایید.

راه اندازی سایت تبلیغاتی با قالب joomla

در بررسی قالب joomla می توان گفت که این CMS نیز یکی دیگر از سیستم های مدیریت محتوای خوب و محبوب در سطح اینترنت می باشد که طراحی وبسایت , راه اندازی سایت تبلیغاتی و مدیریت آن را بسیار ساده تر می کند.  قالب جوملا امکانات وسیع و زیادی داشته و می تواند وبسایت های قدرتمندی را ایجاد کند. این سرویس قالب  joomlaاز نظر محبوبیت بعد از وردپرس قرار می گیرد و دلیل این مورد می تواند پیچیدگی بیشتر آن در طراحی نسبت به وردپرس باشد. البته جوملا از لحاظ گرافیکی در در سطح بسیار بالایی قرار دارد و این مورد میتواند یکی از دلایل انتخاب آن باشد.
joomla

Weebly

این سرویس نیز جهت ایجاد وبسایتی قدرتمند بسیار مناسب است و قالبهای بسیار زیاد و متنوعی را جهت طراحی در اختیار کاربر قرار می دهد. امکان ایجاد تغییرات بسیار وسیع بوده و همچنین می توان از سرویسی جهت طراحی وبسایت موبایل نیز در آن استفاده نمود.

Moonfruit

این سرویس سایت سایز یکی از قدیمی ترین ها می باشد که البته خود را همگام با جدیدترین متودها و آپدیت ها در این زمینه پیرفت داده و ابزار و امکانات بسیاری را در اختیار کاربر جهت طراحی قرار می دهد.


Google Sites

سرویس قالب google sites از لحاظ ایندکس و مشاهده شدن در موتورهای جستجو بسیار خوب است که دلیل آن میتوان این مورد باشد که توسط شرکت گوگل ارائه می گردد.یکی از ابزارهای طراحی وبسایت آنلاین می باشد که کار با آن بسیار ساده است.  ولی یکی از نقاط ضعف آن در واقع طراحی گرافیکی ضعیف قالب google sites می باشد، لذا در صورت نیاز به طراحی یک وبسایت گرافیکی استفاده از google sites چندان مفید نمی باشد.بنابراین می توان گفت قالب google sites جهت طراحی وبسایت های با گرافیک ساده بسیار مناسب است. بوده ایجاد تغییرات در قالبها بسیار ساده است. سرویس آمار وبسایت را نیز در این سرویس سایت ساز می توانید در وبسایت خود داشته باشید.


googlesites

Drupal

دروپال یکی از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس و جوملاست که ابزار زیادی را نیز جهت طراحی در اختیار کاربر قرار می دهد ولی طراحی و کار با این CMS نسبت به وردپرس و جوملا بسیار پیچیده تر می باشد.

موارد معرفی شده یقینا تمام سرویس های خرید سرور لینوکس سایت ساز و سیستم های مدیریت محتوی موجود را شامل نشده و اینها تنها تعداد بسیار کمی از سرویسهای موجود در حال افزایش می باشند.
سرویسهای معروف و پرکاربر بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارد که شرح تمامی آنها یقینا به نوشتن یک کتاب ختم خواهد شد.

drupal


No comments:

Post a Comment