Saturday, August 31, 2019

چرا سایت وبلاگ ساز نمی تواند جایگزین مناسبی برای سایت باشد


سایت های وبلاگ ساز

یکی از سرویس های مفید سایت ساز ایران هاست و پرکاربر برای افرادی که به تازگی قصد شروع کار خود به منظور تولید محتوا دارند، سرویس وبلاگ ساز است. سایت وبلاگ ساز بسیاری در سطح اینترنت وجود دارد که تقریبا اکثر آنها نیز رایگان هستند.
بسته به نیاز خود نیز می توانید از سایت های وبلاگ ساز  نوع ایرانی آنها و یا خارجی را انتخاب و تولید محتوای خود را به راحتی شروع کنید. همانطور که از نام این سرویس پیداست تنها برای وبلاگ و تولید محتوا مفید است و برای ساخت وبسایتی کامل و یا یک فروشگاه حتما باید از سرویس متناسب با آن استفاده نمایید.
 بسیاری از این سیستم های مدیریت محتوای موجود نیز ابتدا صرفا برای ساخت وبلاگ ایجاد شدند که به عنوان معروفترین می توان به وردپرس اشاره نمود که یکی از پرکاربردترین و البته حرفه ای ترین آنهاست.



نحوه ی ساخت سایت وبلاگ ساز

قطعا سایت ساز وبلاگ ساز هیچ شباهتی به ساخت یک وبلاگ نداشته و کاملا نیازمند علم و تخصص در یکی از ربان های برنامه نویسی وب می باشد.
راه اندازی چنین سرویسی اسکریپت های مناسب نوشته و امکاناتی که یک طراح وبلاگ نیاز دارد را در اختیار او قرار دهد.سایت ساز وبلاگ همانطور که گفته شد بدون داشتن دانش تخصصی و علمی کافی در این زمینه هرگز انجام چنین کاری امکان پذیر نخواهد بود.
سطح یک سرویس وبلاگ ساز و میزان حرفه ای بودن آن، کاملا متناسب است با میزان تخصص و تجربه طراح در زبان برنامه نویسی بکار گرفته شده.
 این بدین معنی است که اگر شما تخصص بسیار بالایی در اسکریپت نویسی به یک زبان خاص داشته باشید و همچنین نیازهای یک وبلاگ نویس را نیز به طور کامل درک کنید می توانید سرویسی بسیار حرفه ای و قدرتمند را در اختیار کاربر خود قرار دهید. میزان قدرت این سرویس کاملا متناسب با توانایی های برنامه نویس آن می باشد.
 به صورت کلی سرویس ها برای ساخت وبلاگ بسیار زیادند  ولی تنها برخی از آنها تمام نیازهای یک وبلاگ نویس را برطرف می کنند و گاها حتی ضرورت داشتن یک وب سایت آنقدر زیاد است که وبلاگ پاسخگو و را حل مناسب برای آن نمی باشد که سایت ساز ایران هاست می تواند جایگزینی مناسب برای آن باشد.

نحوه ی کار سرویس سایت ساز و فروشگاه ساز

نحوه ی کار سرویس سایت ساز وبلاگ و فروشگاه ساز به این شکل است که برنامه نویس تمامی امکانات، نیازمندی ها، دکمه ها و مواردی از این قبیل را از قبل کدنویسی و طراحی می کند و سپس در اختیار کاربر قرار می دهد.
 برای مثال در یک سرویس فروشگاه ساز تمامی امکانات مورد نیاز طراحی و در وبسایت قرار می گیرند، این امکانات می توانند مواردی مانند آپدیت قیمت ها، بررسی کلی محصولات، درگاه پرداخت، نمودار فروش و مواردی از این قبیل باشند.
که در این صورت فرد کاربر تنها با تغییراتی در محصول، تصویر آن، قیمت ها و محتوا می تواند فروشگاه خود را راه اندازی نماید. این امر در وبسایت ساخت وبلاگ نیز کاملا صدق می کند با این تفاوت که کدنویس در آنجا باید نیاز های یک وبلاگ نویس را درک و متناسب با آنها طراحی کند.

ساخت سایت آنلاین، حرفه ای و رایگان

جمع کردن این سه مورد در کنار همدیگر کار را کمی سخت کرده و نیاز است جستجوی ویژه و دقیقی در اینترنت صورت گیرد که با سایت ساز امکان پذیر است.
جهت ساخت سایت آنلاین ما سایت ساز های داخلی را برای شما پیشنهاد می کنیم که سایت ساز ایران هاست یکی از بهترین نوع داخلی می باشد.حرفه ای وبسایت های فراوانی را می توان یافت ولی باید دقت نمود که یافتن هر سه مشخصه هاست ویندوز خارج در تمامی آنها کار دشواری ست. این مورد ساده نبوده و تمامی این سرویس ها دارای چنین ویژگی هایی نیستند.
نام هایی را در این خصوص می توان برد که البته تنها جنبه معرفی داشته و برای بررسی دقیق باید متناسب با نیازهای خود جستجوی کاملی را در اینترنت انجام دهید. در خصوص سرویس های ایرانی می توان به نام هایی مانند لوکس بلاگ، بیپ فا، دریا بلاگ، بلاگفا، میهن بلاگ، پرشین بلاگ، بلاگ اسکای، پارسی بلاگ و غیره اشاره نمود که هرکدام می تواند ویژگی هایی را در اختیار شما قرار دهد.

سایت وبلاگ دهی خارجی

سایت ساز وبلاگ دهی خارجی نیز بسیار زیاد و از نمونه های ایرانی آن بسیار بیشتر می باشند و تهداد زیادی از آنها نیز کاملا رایگان و حرفه ای هستند.
 شاید به عنوان مهمترین، محبوبترین و حرفه ای ترین سایت وبلاگ دهی خارجی بتوان به WordPress.org اشاره نمود که در میان کاربران ایرانی نیز بسیار پر کاربرد است.
 در ادامه همچنین می توان به وبسایت های Wix.com و Joomla.com و Medium.com و Ghost.com و Squarespace.com و Weebly.com و Blogger.com و Tumblr.com اشاره نمود که هرکدام از آنها برای برخی وبلاگ نویسان محبوب بوده و از آنها جهت تولید محتوای خود استفاده می کنند.
البته در میان کاربران ایرانی از این سرویس های می توان گفت وردپرس و جوملا بسیار پرکاربردتر از سایرین هستند. البته برخی از Wix و Bloger و Weebly استفاده می کنند. هرکدام از این وبسایت ها از لحاظ امکانات و و هزینه می توانند متفاوت باشند که قبل از استفاده حتما باید به صورت کامل این مورد نیز بررسی شود.
به شما پیشنهاد می کنیم مقاله ی ما با موضوع ساخت سایت با سایت ساز را مطالعه نمایید.

No comments:

Post a Comment